onsdag 26 december 2007

Sybarit dricker sprit

Jag fick sällskapsspelet Sybarit i julklapp av Puppan. Sybarit är ett frågespel som behandlar ämnen som vett och etikett, mat och dryck och det som i något dunkla ordalag beskrivs som "sällskapslivets sanna fröjder".

Jag kan medge att Riddarhuset och Nobelmiddagar aldrig riktigt har lockat mig, och i min bekantskapskrets är "fest" mer en synonym för alkoholkonsumtion under mer eller mindre oordnade former, så jag får sällan möjlighet att öva mig på det där med vett och etikett heller. Jag vet inte om Puppans tanke med gåvan var att jag skulle framstå som mindre vetande, men jag tror det.

Oj oj oj, vad hon bedrog sig. Vad alla bedrog sig. Jag var helt och hållet outstanding när det gällde Sybarit. De andra (Puppan och mina föräldrar) hade kanske 12 poäng var när vi hade gått igenom alla korten. Jag hade typ det tredubbla. Vad jag inte vet om vett och etikett är uppenbarligen inte värt att veta.

Jag är mest förvånad av alla, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar