tisdag 4 december 2007

Läst idag

Idag läste jag i en informationsbroschyr utgiven av någon organisation mot narkotika. Där stod det att hasch vanligen drygas ut med åsne- eller kamelbajs. Det var något av det mest motbjudande jag läst, åtminstone idag.*
Frågan är var den kritiska gränsen av haschkoncentration går? När övergår det från att klassas som narkotika till att bli ett kvävebaserat gödningsmedel, och när förflyttar man sig från Sergels Torg till Lantmännen?
Tillräckligt utspädd borde haschet kunna saluföras med orden "Rök skiten, det dör du inte av".

Och så läste jag i min jätte-Amelia att "mörk choklad innehåller lika mycket fett som två matskedar smör". Ok, så mängden fett är inte en linjärt stigande funktion av mängden choklad, utan en konstant? Oavsett om man äter en ruta eller 200 kg choklad så motsvarar det ändå två matskedar fett. Jättebra jobbat, Amelia.

* Dittills under dagen hade jag bara läst lite i  "Arbetsmiljöverkets föreskrifter om arbete i explosionsfarlig miljö", så det var ganska lätt att slå det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar