söndag 16 december 2007

Du frälsning åt oss gav

I förmiddags, strax innan jag skulle ge mig iväg på ett av mina strapatsrika äventyr i skog och mark, kom det en liten beslöjad muslim och ville sälja Aftonbladet. Det måste ju vara hemskt tröstlöst att lunka omkring sådär och plinga på hos bakfulla människor som antingen läser nyheterna på nätet eller skiter i vad som hänt i världen. Jag tyckte så synd om henne, och dessutom kunde jag inte riktigt med att låtsas att jag inte var hemma när det var jag som svarat i porttelefonen, att jag köpte både tidningen OCH söndagsbilagan. Det har nog inte hänt på tio år. 

Men nu har jag en smaskig Aftonbladet Söndag att sätta tänderna i. Svenska män och kvinnor ska berätta för mig varför de fejkar orgasm, hockey-hunkar ska visa vinterns kalsonger och "jul-akuten" ska lära mig att klara släkten. Jag kan nästan inte bärga mig innan jag får ta del av all denna visdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar