måndag 31 december 2007

Och då stannar västanvinden för att lyssna vem som tog mitt i rosorna så tunga steg

Jag är inte mycket för att fira nyår. Så om ingen med hot om våld tvingar med mig ut på festligheter så kommer jag att tillbringa kvällen tillsammans med me, myself and I, och vara fullständigt nöjd med det.

Fast det kändes som att det var lite SIF-varning* när jag kom inhasandes på Ica Kvantum en kvart före stängningsdags och köpte en burk Ben & Jerry's och en deckare av Camilla Läckberg. Kassörskan log uppmuntrande mot mig och berättade att hon precis läst boken och att den var JÄTTEBRA. Jag undrade mest om hon tyckte att jag var en tragisk person.

Hade det här varit en film så hade både Nicholas Cage OCH Kurt Russell också varit på Ica Kvantum samtidigt, och blivit handlöst förälskade i mig och kastat ifrån sig varukorgarna och så hade vi ätit supé och druckit champagne i min enorma vindsvåning med utsikt över hela New York...eller nåt. 

Tursamt nog är det här ingen film. Jag har nämligen verkligen ingen lust att dela med mig av min Ben & Jerry's Phish Food till NÅGON. Sorry.

* SIF = Samtalsämne I Fikarummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar