måndag 10 december 2007

Lite fikarum

Jenny sitter och pratar om boken "Bitterfittan" i fikarummet:
Jenny: ...och hon var fan bitter, hon!
Jag: Men om hon var bitter så är det faktiskt ingenting mot vad dom är i den boken som Magnus läser nu, "Vi som aldrig sa hora". Fy fan vad bittra dom är! Magnus, jag förstår inte att du kan tycka den är bra!
Magnus: Du skulle ha gjort som jag och börjat med boken "Dammexplosioner". Efter den blir allting bra. 

Lite senare:
Magnus: Ska du läsa "Dammexplosioner" nu?
Jag: Ja, jag fick den av Stefan, för han kom bara till sidan 2. Har du läst hela?
Magnus: Ja.
Jag: Utan att sagobläddra*?
Magnus: Alltså...Vissa sidor med reaktionsformler...gick väldigt fort.

* Att "sagobläddra" är att vända med sig mer än sida i taget i tråkiga böcker med mycket text. Funkar bara på riktigt små barn. Funkar dåligt på t ex högskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar