söndag 23 december 2007

Global fussball OK

Nu ska jag bekänna något pinsamt.

Jag slog på tv:n och det var någon slags fotbollsmatch. Zlatan Ibrahimovic fladdrade förbi och missade ett nästan öppet mål. Sedan kom någon som hette Pelé, och, här kommer det pinsamma, då tänkte jag "men tänk att han håller på fortfarande, det var inte dåligt".

Fast när jag tänkte efter kändes det lite osannolikt. Han såg så ung ut och Pelé var ju liksom aktuell när jag var liten. Det var nära att jag sms:ade Christian för att förhöra mig om om ifall det verkligen var den riktiga Pelé som spelade i matchen mellan Inter och Milan, men jag besinnade mig och googlade istället. Och då visade det sig att Pelé idag är 67 år gammal och avslutade sin fotbollskarriär 1977, så det hade väl varit ganska osannolikt att han skulle dyka upp i serie A nu, 30 år senare.

Det finns alltså en falsk Pelé, född 1987, som nästan gjort mig till åtlöje i fikarummet.  Så här kan man ju inte ha det. Kan man inte namnskydda fotbollsspelare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar