fredag 14 december 2007

Its the end of the world as we know it (and I feel fine)

Idag har jag haft mycket att stå i. Så mycket att jag hade varit tvungen att ta ledigt för att hinna med om jag hade haft ett arbete. Men nu behövdes ju inte det, utan jag kunde fara som en skottspole fram och tillbaka över nejden från arla till särla. Mitt i allt ståhej ringde Magnus och hade hittat lite mer jobb till mig nästa vecka, så jag känner mig inte så enormt arbetslös just nu.

Jag råkade hamna i Blekinge idag. Det var inte alls meningen men jag har inte riktigt hängt med i ombyggnaden av E22:an, så jag satt och dagdrömde och lyssnade på Hayseed Dixie i min mäktiga bilstereo när jag insåg att Skåne tog slut vid förra motorvägsavfarten. Jag fick köra in i Blekinge och vända, men så fick jag ju se lite mer av världen på samma gång. 

Jag är riktig globetrotter, om jag får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar