onsdag 12 december 2007

"Klagomuren, hejsan det är Olof"

Idag var säsongsavslutning som det brukar heta i tv-serier, fast det här var på jobbet, och i morgon väntar nya äventyr på arbetsförmedlingen. Jag lider nämligen av ett fenomen som kallas säsongsanställning. Det innebär att jag  jobbar ganska mycket i ungefär 9 månader och väldigt lite eller inte alls resten av året. Då står jag, som det så vackert heter, till arbetsmarknadens förfogande. Arbetsmarknaden har dock hittills inte velat förfoga särskilt mycket över mig, så nu väntrar bistra tider med handlingsplaner och snål och försenad a-kasseersättning.

Men man kan även se det som att jag kommer att få möjlighet att proffsblogga hela dagarna. Som Alex Schulman, fast med ersättning från staten.

Mitt nya valspråk ska bli Staten, det är jag.  Jag har ett så vackert och ödmjukt sinnelag. Kan man få jobb som kung?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar