tisdag 18 december 2007

Där makten har rätt har rätten ingen makt...eller nåt.

Det går ju inte att vara borta från jobbet några längre stunder.

Jag kan medge att jag under julfestens alkoholdimmor avgav det något förhastade löftet om att cykla Vättern runt tillsammans med Magnus. Men bara för att jag nu inte varit på plats på jobbet under tre (3) dagar, har detta uttalande nu i mytoman-Christians mun vuxit till en skröna om att jag (ensam) ska göra en svensk klassiker* nästa år. Åtminstone var det vad jag, döm om min förvåning, fick höra i fikarummet idag.

Jag tror Magnus har mutat Christian att börja sprida ut rykten bara för att få bort fokus från det faktum att det var han, Magnus alltså, som tog upp detta ämne från början och därför också borde vara den som föregår med gott exempel. Men nej, istället försöker han få det till att det är jag som tagit initiativet till detta barocka påfund, och nu har han fått med sig Christian också. Beviset på mutorna är till exempel att Magnus fick ett paket från Kina förra veckan, och även om det var litet och platt och verkade innehålla ett varuprov så tror vi att det även innehöll minst en X-box att delas ut till dem vars lojalitet är till salu.

Det här är vad jag kallar för maktmissbruk. Janne Josefsson, var är du när man som bäst behöver dig?

* Vasaloppet, Lidingöloppet, Vansbrosimmet och Vättern runt...ELLER HUR!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar