tisdag 4 december 2007

Är hon ett bråddjup, störta blint. Är hon en tråd, var en labyrint

Jag ägnade några minuter åt Det Sociala Experimentet som jag nog snart ska döpa om till något annat för det skapar mest känslor av att vilja vara asocial, gå i kloster, bli eremit. 

Jag hade fått ett mail från en person som uttryckte en önskan om att jag skulle "ta honom härifrån". Med "härifrån" avsågs antagligen dejting-sajten. I sin presentation hade han bland annat skrivit följande dravel:

Att älska är ingenting.
Att vara älskad är någonting.
Att älska och att vara älskad är allting...

ATT HA SEX MED NÅN UTAN DOM MINSTA KÄNSLOR ÄR SOM ATT ÄTA SOPPA MED GAFFEL I MIN MENING....
ABSOLUT_LIKA MENINGSLÖST...

LA LA LA LA LA LA HÄNDERNA PÅ TÄCKET DET HAR JAA.... ALLT DET DÄR JAG VILL GE DIG DET SPAR JAAA

Är det nu meningen att man ska tycka:
1: Att det här är en poetisk och djupsinnig person med KÄNSLOR. Wow.
2: Att det här är någon som inte bara är ute efter ett one night stand. Och samtidigt en person som kan använda sig av liknelser, om än väldigt haltande. Men det får man inte hänga upp "dom minsta känslor" på.
3. Att det här är en seriös och sedesam person som  inte ägnar sig åt självbefläckelse utan spar sig till den rätta?

Lyssna nu här, din lallande idiot. Det är töntigt att en vuxen man har en presentation med kärleksbudskap som skulle kunna vara hämtad ur tidningen Frida. Det är ännu töntigare att försöka verka djup och känslosam när man inte är det. Det töntigaste av allt är att avsluta sin presentation som du gör. Det är inte roligt, det är bara pinsamt. Du tycker säkert det är fränt att bära t-shirts med "beer built this body"-tryck också.

Men jag kan "ta dig därifrån" med hjälp av ett schysst järnrör. Inga problem, bara säg till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar