lördag 22 december 2007

Och det vart afton och det vart morgon

Idag väcktes jag av att den lilla beslöjade muslimflickan ringde i porttelefonen och ville komma in och sälja Aftonbladet. Det låter ju som att jag har ett hårt liv som enbart består av sex, droger och rockn'roll och att jag lever i sus och dus och slår runt hela nätterna och går och lägger mig när det ljusnar och sover till skymningen, som en annan greve Dracula. För man skulle ju kunna tro att den som plingar på dörren och vill sälja en kvällstidning skulle arbeta på kvällen. Det heter ju ändå AFTONbladet, så man kan ju förvänta sig att den ska leva upp till sitt namn. Men klockan var inte ens 10 på förmiddagen, så något måste uppenbarligen ha hänt med kvällstidningarna utan att jag har märkt det.

Och så betalade jag en tjuga för pappersversionen av Aftonbladet plus en helgbilaga fylld av trams som jag inte vill ha, av medkänsla för den lilla beslöjade som så troget traskar omkring i bostadsområdet varje lördag och söndag. Jag har kanske en bit kvar innan jag är uppe i Moder Teresas nivå i och för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar