lördag 15 december 2007

If there was no government, wouldnt there be chaos?

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, danska låter så mysigt. Även om jag nästan inte förstår någonting alls. Men det har en så rogivande effekt. Det händer på lördagseftermiddagarna att jag tar mig en lur på sofflocket, och då brukar jag slå på DR 2, för de visar alltid handboll då, och eftersom jag inte förstår ett skit av vad de danska kommentatorerna säger så är det rena rama sömnpillret. 

Nu ikväll har jag tittat på ett program om danska värstingar, och det var  varken särskilt mysigt eller lockade till sömn. 
En sak slog mig, eller det var i och för sig mer än en, men det här är vad jag tänker nedteckna nu. Att när till och med helt förtappade ungdomsförbrytare använder ordet "kaereste" om sina flickvänner så kan man ju tycka att de skrockande gubbar som kallar sin fru för "regeringen" borde ta och överväga sitt språkbruk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar