måndag 7 januari 2008

Up where we belong

Jag har precis tittat på SVT:s dokumentär "Alla hittar kärlek utom jag", en fantastisk film för alla tjejer som önskar bli påminda om hur det kändes att vara 15 år och ha skavsår i själen.

En av tjejerna i filmen beskriver sin drömkille så här: Han ska vara svartklädd, svart hår, piercat ögonbryn och ha smink, eller typ såhär, kajal runt ögonen, och...ja, han ska vara snäll.

Det kändes lite sorgligt att drömkillens enda egentligt önskvärda egenskap skulle komma så i skymundan av yta. Å andra sidan gick man ju själv en gång i tiden och sneglade lystet på Mike Syrén enbart på grund av att han hade mohikanfrisyr och svarta läderbyxor. Och det blev ju folk av en i alla fall så småningom, inbillar jag ju mig i alla fall. Och Mike Syrén tenderar ju fortfarande att vara ett jättekap, trots avsaknad av coola attribut. Inbillar jag mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar