söndag 13 januari 2008

A king was born today

Senaste nytt i idiotiska påfund är att mannen ska ge sin kvinna en present efter förlossningen, och nu avses inte en traditionell blombukett utan vi med förenade krafter känna lust att konsumera i alla livets skeden, tydligen. 
Allt dumt kommer från Amerika, så även påfundet med "push present", eller "krystgåva" som den lite äckligare svenska översättningen lyder. På alltombarn.se anser man att ett smycke är en lämplig krystgåva. Det tycker inte jag. Jag tycker det här med krystgåva var bland det dummaste jag har hört talas om på länge. Blotta ordet känns ju...ja, krystat.

Nu har jag lyckligtvis sluppit den tvivelaktiga förmånen att ha en man närvarande vid mina förlossningar, men om jag hade haft det och han han viftat uppmuntrande med ett par diamantörhängen efter sisådär 100 timmars plåga så hade han fått en fet smäll. 
MORFIN är en gåva i den situationen. Allt annat är en ren provokation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar