tisdag 8 januari 2008

Konst...igt.

Idag läste jag att en för mig okänd konstnär tänker "skaka om stockholmarna genom att låta en ensam vitklädd man vandra omkring i Högalidsparken på Söder om nätterna" Det poängterades i artikeln att det var en "installation" som var tänkt att utgöra en vacker bild, men det var "oklart om han är där för att skrämma eller vakta", enligt konstnären själv.

Finns det ingen gräns för hur dumt det får bli? Vem får ens för sig att kalla det "konst" att en kille i vita trikåer lunkar omkring i en park nattetid? Ibland är det så man tycker att de som vigt sitt liv åt kultur på detta sätt borde sitta några år på Kumlaanstalten och tänka över sina liv.

Och hur ser det ut i ens CV? "Vad gjorde du 2008"? "Jo, då jobbade jag som installation om nätterna. Anställ mig, jag är en spetskompetens när det handlar om att bära vita kläder".

Funkar kanske i Ku Klux Klan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar