torsdag 10 januari 2008

Dagens telefonsamtal

Barbie: Men är det inte mer en myt, det här att alla karlar som rider är bögar? Jag menar, Jan Brink är ju inte bög. Och inte Royne Zetterman heller. Och inte Einar.
Jag: Nej...fast Niklas är ju det. Och han, den där Johan var väl också det. Och så han den där hopptränaren från Helsingborg för längesen...Christer eller Christian eller Christoffer eller vad fan han nu hette. Han var bög, eller åtminstone bodde han ihop med en karl. Och så är det ju han, Peter Markne och hans sambo, vad heter han nu igen, dansken...Fast det är nog fler som inte är det än vad det är som är det, i och för sig.
Barbie: Ja, precis. Nu får du sluta gnälla och prata om något roligt istället.
Jag: Men vadfan, jag gnällde väl inte! Jag sa ju bara vilka som var bögar.
Barbie: Jamen jag tyckte du lät gnällig...lite missunnsam.
Jag: Varför skulle jag vara missunnsam mot bögar? För att de har en man och inte jag, eller?
Barbie: Det kommer att bli den versionen jag sprider ut till alla vi känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar