måndag 28 januari 2008

När jag nästan var med i ett avsnitt av Cityakuten

Tandläkarmys:

Dr Kovac (med 3 dagars skäggstubb): Jag hissar stolen bakåt lite till...går det bra?
Jag: Ja.
Dr Kovac: Skulle du glida av stolen så hamnar du i mitt knä.
Jag: Det tror jag att jag skulle överleva. 

Hade det varit i Cityakuten så hade jag naturligtvis glidit ner utmed tandläkarstolen och vi hade börjat hångla passionerat med varandra. Men fullt så bra var förstås inte verkligheten, utan jag fick nöja mig med det positiva beskedet om noll hål, samt munhåle-spa i form av härlig saltblästring. Notan slutade på 684 kronor, vilket väl får antagas vara humant.

Och om en månad ska jag på återbesök för att åtgärda ett mellanrum i storleksordningen Grand Canyon mellan två kindtänder. Hela måltider fastnar där. Under årens lopp har jag tandtrådat bort mat som hade kunnat föda en hel by i Afrika i generationer. Nu ska Dr Kovac sätta stopp för det. Det tycker jag är fint. Att han tänker på barnen i Afrika och så.

Dr Kovac är min idol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar