måndag 21 januari 2008

Outsiders

Nu har jag kastat ett öga på Outsiders. Det får en att känna sig så normal. Ungefär som att titta på en dokusåpa. Då känner man sig också normal, och dessutom väldigt intelligent. 

Kvällens avsnitt handlade om missbruk. En var sexmissbrukare, en annan spelade dataspel nästan dygnet runt och en tredje var fullkomligt besatt av choklad. Jag förstår inte riktigt varför människor med den här typen av problem vill tala ut helt öppet i tv. Hur pinsamt är inte det, "Men kolla, där är ju min granne/arbetskamrat/dagisfröken/min gamla klasskompis' flickvän/hon som sitter i kassan på Konsum, jaså är hon sexmissbrukare och har raggat karlar på löpande band och haft cybersex med folk hon träffat på Lunarstorm? Jaha, där ser man". Eller: "Men kolla, där är ju hon som sökte jobb här förra veckan, jaså hon sitter och spelar World of Warcraft hela nätterna, ja då ska vi kanske inte anställa henne, hon kommer säkert att försova sig ofta."
Blir man inte stämplad för livet efter ett sådant program så vet jag inte hur man ska bli det.

Fast det är ju bra att de finns. Så man kan få känna sig lite normal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar