lördag 26 januari 2008

Revision av Önsketänkande II

Önsketänkande II kraschade först, Kroatien slog Frankrike med 24-23 i slutminuten. MEN DANMARK GAV TYSKARNA SPÖ med 26-25, på straff med tre sekunder till godo. Det känns som att det här mest av allt har varit EM i nagelbitning. Mitt nervsystem är helt kaputt.
Men jag är så GLAD att Danmark vann. För om de inte hade vunnit hade jag varit tvungen att heja på Tyskland i finalen, och det vill jag verkligen inte efter den snöpliga förlusten i förrgår. Men man måste heja på vem som än kan tänkas slå Kroatien, som vi brukar säga, för Kroatien gillar vi inte. De har dessutom en sjukt osportslig publik som jämt buar åt allt. Vi var på plats i gruppspelet i EM 2002 när Kroatien mötte något annat lag från forna Jugoslavien, och det var bland det värsta jag varit med om. Värre än ponnyallsvenskan, och det vill inte säga lite. Om jag hade varit kroat i landslaget så hade jag bett publiken att hålla truten och uppföra sig som folk, men då hade man kanske blivit avrättad på fläcken.

Hur som helst: Heja Danmark i finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar