lördag 26 januari 2008

Önsketänkande II

Normalt sett tycker jag att Robert & Claes är riktigt bra handbollskommentatorer, och jag saknar dem ofta när jag ser matcher live och ingen förklarar avblåsningar och blixtsnabba domslut åt en. För det är de bra på. Ibland kan de vara lite väl gnälliga, men i största allmänhet är det tummen upp för Robert & Claes.

Men det finns vissa saker jag tycker de borde sluta säga precis varenda match.

1. Att Tomas Svensson fyller 40 år i år.
2. Att Oskar Carlén bara är 19 år och son till Per Carlén.
3. Att Ljubomir Vranjes är 168 cm lång.

Okej, nu var inte Vranjes med i detta EM, men snälla, jag vet allt det där utan att behöva få det påpekat flera gånger per halvlek. Och dessutom åskådliggörs det grafiskt inför och under varje match också.

Jag vill ha mer värdelöst vetande, typ att Oskar Carlén bor i Dan Beutlers lägenhet i Ystad eller att Jonas Källman inte riktigt vet hur gammal hans mamma är. Så kallad icke-googlebar information. Skvaller. Hear my voice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar