fredag 18 januari 2008

Ute och inne

Alex Schulman har gjort en inne- och utelista över "nöjessvenskar", läser jag på aftonbladet.se. För att få ta del av hela denna livsavgörande sanning måste man dock vara plusmedlem, alternativt köpa papperstidningen. Dock avslöjades det på nätet vad Alex hade för personlig åsikt om Carolina Gynning, Niklas Strömstedt och Arja Saijonmaa, och det räckte för att jag skulle känna att jag absolut kan överleva utan låtsas-Alex’ listor.

Och alltså, det här med inne- och utelistor, är det inte väldigt mycket Vecko-Revyn och Fucking Åmål? (-Jag vill gå på rave... -Det är ute med rave! Det har stått i Vecko-Revyn!) Jag trodde inte att vuxna människor ägnade sitt liv åt sådant, men uppenbarligen. Och någon har uppenbarligen betalat honom för att han ska göra det också. Jag hoppas verkligen att Alex Schulman och Aftonbladet känner att de har bidragit till att världen ska bli lite bättre nu.

För fan, Alex. Skärp dig. Börja sälja Bingolotter åt en idrottsförening eller vad som helst, men gör något nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar