onsdag 18 januari 2012

Listigt

Nu har det ju snurrat omkring en lista på alla coola bloggar i cirka tusen år, och folk utmanar varandra till höger och vänster. Ingen har direkt utmanat mig, men så har jag ju ingen cool blogg med tusen miljoner läsare heller. Så jag SNOR väl helt enkelt listan istället för att vänta på en utmaning som aldrig kommer. Så jobbar jag.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För ganska så exakt tio år sedan så var jag arbetslös för första gången i mitt liv. Eller rättare sagt, jag hade börjat på mitt nuvarande jobb, fast som säsongsanställd, så jag var ju inte arbetslös i den bemärkelsen att jag desperat sökte alla jobb som fanns, eftersom jag hade ett som låg och väntade på mig några månader fram i tiden. Det var en lite märklig känsla att ha sådär mycket tid till förfogande.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Skottade snö veckans alla dagar, känns det som. Hade ångest över vår gamla värmepanna som inte riktigt ville samverka med ett måndagsexemplar till pelletsbrännare. Svor över våra gamla skruttiga bilar som bara gick sönder stup i kvarten. VILKEN JÄVLA VINTER.

3) FEM SNACKS DU GILLAR
1. Popcorn
2. Choklad
3. Chips med salt- och vinägersmak
Är man tråkig om man bara kommer på tre? Jag blir aldrig sugen på något annat än detta. Är det något fel på mig?

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Men herregud, vilka ska man välja? Jag kan sjukt många sånger utantill. Till exempel:

1. Den ena handen vet vad den andra gör (Blå Tåget)
2. Inte för kärleks skull (Lars Winnerbäck)
3. Balladen om K (Björn Afzelius)
4. The sick note (trad.arr)
5. And the band played Walzing Mathilda (The Pogues)



Som synes är jag mycket för det här med att kunna svinlånga och episka texter. Förmodligen beror det på att jag gick i söndagsskola helt onaturligt länge när jag var liten.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
1. Betala av mina RÖV-studielån och vårt banklån (inte jättestort, men "den som är i skuld är aldrig fri". Ju.).
2. Sluta oroa mig för den dag bilen (årsmodell 1990) inte längre rullar, eller när huset (byggt 1950) får lite ålderskrämpor.
3. Jobba mindre.
4. Spara sjukt mycket pengar (snål som jag är). 
5. Förhoppningsvis vara lite generös mot mina nära och kära också. Det är alltid så himla lätt att ge bort pengar man inte har.

6) FEM DÅLIGA VANOR
1. Lämnar skåpsluckor öppna.
2. Gör skidbacke på osten.
3. Är ordpolis.
4. Säkert besserwisser också.
5. Hatar folk. Åtminstone 95 % av mänskligheten.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Läsa. Skriva. Promenera med hund. Elda i kaminen. Laga mat/baka. Obs, ingen speciell rangordning.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
1. Högklackade skor.
2. Kavaj/tröja med axelvaddar.
3. Stentvättade jeans.
4. Balklänning.
5. Naziuniform.

9) FEM FAVORITLEKSAKER
Datorn. Kameran. Kaminen. Stereon. TV:n.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Haha, FINNS det tio personer kvar som inte har gjort den? Jag säger randigkatt, Nikky och  Plastmamman. De tre blir dragna, som Stephen King skulle ha sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar