söndag 22 januari 2012

Freddie Wadling

För ett tag sedan skrev randigkatt ett inlägg om Freddie Wadling, som jag helhjärtat instämde i via kommentarsfältet. Skrädde verkligen inte orden, och sen undrar jag lite i en parentes: På Spåret, är det liksom en artisternas ättestupa? Det kan väl inte vara sådär djävla hett att stå och göra covers ihop med Augustifamiljen, men man måste kanske tacka ja ändå eftersom STIM-pengarna börjar sina och hyran ska betalas, ja inte vet jag hur det funkar. Men det känns lite som att är man med där så är man definitivt på väg ut i kylan. Nu i fredags var det ju Uno Svenningson, var har han varit de senaste åren och HUR SÅG HAN UT EGENTLIGEN, som en lektor i svenska och religion nästan. Ja, slut på parentesen.

Freddie Wadling har ju frekventerat På Spåret flera gånger, vilket stöder min teori ovan (och här tänker man också MEN HUR SER HAN UT EGENTLIGEN?) och verkligen slaktat varenda låt han har fått tilldelat sig. Fy vad dålig han är, faktiskt, men eftersom det redan sagts och jag är lat så behöver jag inte upprepa, det är ju så himla smidigt att bara kunna länka till någon annan. Men sen fick jag faktiskt lite dåligt samvete, för det finns faktiskt EN låt som jag gillar, ganska mycket till och med, fast då får man leta sig ända tillbaks till den gamla goda tiden när allt var som det skulle och Freddie sjöng i Cortex, i början av 80-talet nångång.

Varsågod, här kommer The Freaks (man kan se att Freddies tandstatus inte var mycket bättre för 30 år sedan, GÅ TILL TANDLÄKAREN! vill jag också passa på att säga. Tack för ordet.)

2 kommentarer:

  1. Min kompis sara barasara och jag hade ett eget radioprogram ihop för några år sedan och då spelade Sara den här låten, Freaks, men jag gillar inte ens den. Förlåt. Pretto-fettot (din benämning) och jag går bara inte ihop. Så enkelt är det. Och vad UNO anbelangar - vad oerhört LAMT det ser ut när sångare står totalt oavslappnat och menlöst med händerna hängande i byxfickorna när de sjunger. Go away!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser den här låten som undantaget som bekräftar regeln...NER MED PRETTO-FETTOT!
      Och Uno, vad hände liksom? Han har väl aldrig varit HET så, men det här kändes ju helt "jag gör det här bara för att jag får betalt, gäsp, är det inte dags att stämpla ut snart?" USCH!

      Radera