lördag 14 januari 2012

2012

Upptäckte precis att min nya dator har en inbyggd kortläsare. Eller, det visste jag i och för sig att den hade, men jag har liksom inte tänkt så mycket på den förrän idag när jag skulle uppdatera min fotodagbok. Och istället för att behöva börja mecka med usb-sladdar och var är just den sladden med just den helt unika lilla kontakten som passar till just den kameran och inte till någon av mp3-spelarna eller min mans kamera eller eller eller, så var det helt plötsligt bara att ta ut minneskortet ur kameran, pluppa in det i datorns innandöme och vips och voilà så var mina bilder i datorn. Så himla enkelt och smidigt!

Sådär som ni andra förmodligen har haft det i åratal, antar jag.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hittade precis "svara-funktionen", har bara bloggat sedan 2007 eller så. Alltid först med det senaste!

      Radera