fredag 6 januari 2012

Den trettonde dagen

Sitter här och har lite panik eftersom julledigheten, som en gång i tiden bredde ut sig som en lång räcka med dagar, nu börjar lida mot sitt slut och som vanligt känns det som att allt har gått i expressfart och ingenting vettigt alls har blivit gjort. Fast det är väl det som är att vila upp sig, antar jag. LADDA BATTERIERNA, som det så populärt kallas nuförtiden. Jag känner att mina batterier behöver laddas illa kvickt, för snart kommer Adrian (2,5) för att bli (upp)passad och övernattad. Funderar på vilken roll jag ska få idag, sidekick till Blixten McQueen eller rent av Tyrannosaurus Rex? Min bästa lekroll var en gång när jag fick vara en vägg i ett garage. Det enda man behövde göra var att ligga stilla och då och då bli påkörd lite stillsamt av en leksaksbil, men det kan man ju ta med jämnmod. Men oftast innebär "lek" att man ska storma omkring som en vettvilling, och med tanke på att Adrians batterier alltid verkar vara fulladdade så gör jag nog bäst i att gå ner i någon slags standbyläge illa kvickt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar