fredag 13 januari 2012

HELG!

Sådär, då är årets första jobbvecka avklarad, bara 47 eller nåt som återstår innan jorden går under. Fast jag tror ju inte på sånt där. Luther har nog mycket mer att säga till om än någon gammal mayamatematiker som fick slut på inspiration för tusen miljoner år sedan. 

Åkte och handlade efter jobbet, som alla andra i kommunen. Fattar inte hur ALLA kan vara på sosse-Ica fem över två när jag kommer dit. Är man ledig kan man kanske handla på förmiddagen, och jobbar man borde man väl inte dyka upp förrän efter fyra-fem eller när nu ni vanliga dödliga slutar, ni som inte stiger upp innan fan själv gör det och därmed också borde ha möjlighet att handla efter jobbet utan trängsel. Men i helvete heller. Irriterande. Särskilt irriterande är det med folk som står i grupp runt sin kundvagn och för långa diskussioner. Idag stod det en gubbe och en käring vid köttdisken och malde på i evigheter om ifall de skulle köpa nötfärs eller blandfärs, och så hade de liksom ställt sin kundvagn på tvären så att folk inte kom förbi. Och de var helt absorberade av detta samtal och verkade inte märka, alternativt gav fan i, att folk knuffade deras djävla vagn hit och dit.
Lite senare återfanns de vid mjölkdisken, och där dryftades det om de skulle ta en eller två paket mjölk. Samma djävla kundvagn ställd på tvären så att man liksom fick tackla sig förbi och tränga sig in för att få tag i ett eget mjölkpaket. LÅT BLI ATT GÖRA SÅ ÄR NI SNÄLLA! Jag blev nästan på lite Falling Down-humör.

Åkte hem, lastade ur en miljon kassar, fyllde kyl och skafferi, lade mig på soffan och powernappade i en kvart. Sedan tog jag taxen och gick till elljusspåret, där min man mötte upp på väg hem från jobbet. Han fick en tax och en jacka, sedan åkte han hem och drack kaffe medan jag plågade mig runt de hemska backarna. Hemsk träningsvärk hade jag redan innan, blåste gjorde det och det var på det hela taget mycket jobbigt. Det går lite bättre för varje gång, men backarna får jag nog ge mer än fem gånger innan de slutar vara kräkjobbiga. 

Men nu! Sitter jag här och är full av endorfiner och känner mig hur tillfreds som helst. Kom precis på att jag har ett paket att hämta på macken, och istället för att Men åååååh vad jobbigt, jag gör det på måndag istället (macken är nämligen inte bemannade på helgen) så tänker jag nu hoppa i skorna och skutta dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar