torsdag 1 november 2007

Jesus gick på vattnet, jag var inte han.

Igår fäste jag mina blickar på programmet "Stå upp" i tron att det skulle serveras lite lättsmält underhållning i stil med "Släng dig i brunnen", men så roligt skulle vi inte ha det. "Stå upp" var nog något av det märkligaste jag sett. En publik som i förväg fått förmedla pinsamma händelser de varit med om, som sedan återberättades av ståuppkomikern Thomas Järvheden, och när detta var gjort fick den skyldige fick ställa sig upp och vara till allmänt åtlöje under det att han eller hon frågades ut ytterligare och sedan "vann" något slags tröstpris i stil med en golvmopp eller en cykelkorg. 

Så fantastiskt meningslöst och så fullkomligt obegripligt. Vem vill vara den som ger personen som av misstag råkat skicka sms:et Min chef borde få stock i röven för han är så stiff till chefen ett ansikte? Vem önskar offentligt bekänna att han råkat kissa i sin flickväns byrålåda när han gick i sömnen, eller vara den som för alltid blir förknippad med att vara personen som gjort på sig efter att ha ätit fyra ägg till frukost? 

Folk gör uppenbarligen vad som helst för att få synas i tv. Det är synd om människorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar