torsdag 22 november 2007

" - You know, Ive never lost in mortal combat. - Idiot. If you had, youd be dead "

Idag var vi ute och sprang en runda efter jobbet, jag och karlarna. Som vanligt älgade de iväg med jättekliv och jag pinnade på som ett litet gotlandsruss i deras kölvatten. 

När jag sprang tjejmilen i somras så hade tidningen Tara lejt en hel drös med stiliga karlar som stod på väl valda ställen utmed banan och höll plakat där det stod TJEJER 40+, VI ÄLSKAR ER! Det gällde ju inte riktigt mig som bara är 39, men ändå, det var väl ett trevligt initiativ. Man blev lite glad och uppmuntrad.

Men när vi tränar efter jobbet så är det bara svett och förnedring, precis som i amerikanska marinkåren. Idag flåsade jag i mål på nytt personbästa, och det enda Christian sa var att jag påminde honom om en av ödlorna i tv-serien V! Och det var inte precis någon snäll och trevlig karaktär heller, utan den ondskefulla ledar-ödlehonan Diana.



Christian ligger för närvarande mycket risigt till. Jag kommer snart att ta av mig människomasken, släpa ombord honom på mitt rymdskepp och döda honom.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar