måndag 12 november 2007

800 º C

Det här är inte bra för min förkylning. Nu är jag ju en upplyst människa, som vet att man inte blir förkyld av kyla utan av virus, men jag ber att få påpeka att jag redan var förkyld när Kung Bore valde att börja jobba hos oss. Pannan jobbar nu för högtryck, men det tar tid att värma upp något som nära nog hållt utomhustemperatur sedan i fredags. Jag riktigt känner hur viruspartiklarna tumlar runt i såväl lytiska som lytogena cykler i hela min organism. Det känns illavarslande.

Jag har hittat ett extra värmeelement som jag har placerat bakom min stol. Det är enormt stort, så gigantiskt att Christian på stående fot döpte om mitt kontor till Barsebäck när han fick syn på det. Tyvärr är elementet nog konstruerat under en epok då kraven på verkningsgrad inte var jättehöga, typ någon gång under finska vinterkriget. De behövde väl bara dyka in i en sauna när kylan blåste in från öst, men är det tänkt att jag ska sitta och skriva mina rapporter på badhuset?

Kylan gör mig bitter. Jag måste nog ta kompledigt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar