lördag 10 november 2007

Shes a trash queen, yeah

Idag har jag varit på ÖB. Det ska inte tolkas som att jag har varit oanständig mot någon högt uppsatt militär person, utan att jag avlagt ett besök på ÖverskottsBolaget. Det fyndiga varuhuset, eller vad de nu kallar sig, i fortsättningen kallat ÖB, ej att förväxla med Överbefälhavaren. Det händer inte ofta att jag sätter min fot där trots att jag bor rätt nära. Den huvudsakliga målgruppen verkar vara snikna barnfamiljer och white trash-personer och jag är lite rädd för att det smittar av sig. Att man själv blir likadan och en dag vaknar upp av att man står i solkiga akryljoggingbyxor och rafsar bland porslinstomtar och andra osmakliga prydnadsföremål. Risken är kanske inte överhängande, men man vet aldrig. 

Idag var mitt ärende att köpa jägarstrumpor, för det hade jag sett i en annons att de hade. Jag har ett par som jag lånade av min pappa för flera år sedan, och jag har inga planer på att lämna tillbaks dem. Förlåt pappa, men de är supervarma. Nu tänkte jag dessutom sniket utöka mitt eget sortiment, därav mitt besök på ÖB. 

Jag plockade raskt till mig tre par strumpor till det fyndiga priset av 19 kronor paret, och satte sedan fart mot kassan. På vägen dit var jag tvungen att passera en bred fadersfigur som med självutnämnd expertmin stod och tittade på verktyg tillsammans med sina två söner. Ska du ha dom på jobbet, pappa? frågade den ena sonen oskyldigt när fadern fingrade på en billig skruvdragare, och pappan basunerade i myndig stämma Jag behöver inte köpa verktyg på jobbet, det har jag folk som gör åt mig medan han sneglade omkring sig för att se om någon möjligen hörsammat att det här var en person med både jobb och befogenheter. 

Då kände jag white trash-viruset nafsa mig i hälarna, så jag hastade mot kassan som om jag haft den onde själv i hälarna. Jag tror jag undkom med blotta förskräckelsen. 

Sedan när jag kom hem så hade min nyfunne internetvän "gentleman68" skickat ännu ett mail, där det stod tycker du om stora kukar

Jag funderar på att ställa motfrågan om han handlar på ÖB. Bara för att få det bekräftat alltså.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar