onsdag 31 oktober 2007

With a little help from your friends

Hos "Härlig" (när ska någon ta sitt ansvar och lära mig göra snygga länkar som inte är flera meter långa?) läste jag om roliga felsägningar. Detta fick mig att raskt associera till avdelningen missförstånd och svunna tider då man satt nätterna igenom och drack Lapsang Souchong och talade om själen.

Samtal som utspelar sig när jag och mina kamrater äter lunch bestående av panerad rödspätta med citron omkring 1985:

Jag (viftar dramatiskt med händerna): Oooooh, AJ SOM I HELVETE!
Mattias (ängsligt): Vad är det? Vad står på?
Jag: Jag har en sån här...aj som fan vad ont det gör...eh, vad heter det nu igen...?
Lina: ...en fobi?
Janne:...en tvångstanke?
Mattias:...en neuros?
Jag: NEJ! Jag har en...men vad fan heter det?
Janne (oroligt): Men...mår du dåligt just nu?
Lina: Kom det helt plötsligt? Bara sådär?
Mattias (lägger en hand på min axel): Vill du prata om det?
Lina: Har du känt så här förut någon gång?
Jag:...en blåsa i munnen. Fan vad det sved när jag åt av citronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar