tisdag 20 november 2007

Jag tror jag slipar mina vapen när ingen ser

Jag läser på aftonbladet.se att någon fotbollsspelare, jag minns inte vem, råkat säga att Sverige skulle möta Estland istället för Lettland imorgon, och nu har han blivit helt utdömd som en som inte har någon koll. 

Men seriöst, hur många svenskar kan tvärsäkert skilja på vad som är vad bland alla nya länder som har poppat upp i Europa sedan man hade läxförhör i OÄ med Bergvalls röda Atlas som underlag? På jobbet säger vi påfallande ofta Öööh, Estl-nej, Lettl...nej fan, det-var-någonstans-i-Baltikum när det rör sig om export i österled, och då är vi inte ens fotbollsproffs och kan skylla på att talangen sitter någon annanstans.

Jag skulle vilja se den kvällstidningsjournalist som kan peka ut alla nyblivna självständiga öststater på en blindkarta, och som dessutom samtidigt platsar i fotbollslandslaget. Träd fram, var inte blyga. Alla får plats, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar