måndag 12 november 2007

Night of the living powerpointpresentation

Tord och Björn står utanför mitt rum (a k a Barsebäck) medan jag underhåller med lättsamma skrönor ur mitt livs novell.

Björn (ironiskt): Det var ju en intressant diskussion...
Jag: Det är ingen diskussion, det är mer som en monolog.
Tord: Ditt rum är som en blogg. Man går förbi och så bara serveras det en anekdot som man tvingas lyssna till vare sig man vill eller ej.
Jag: Ja, eller som en levande powerpointpresentation, som Martin och jag var förr när vi hade revision.
Tord: Ja, det har man ju hört talas om.
Jag: Ja, för det har du läst i min blogg.
Tord: Nej, för jag har hört dig berätta om vilket radarpar ni var...Hur du sprang som en köksa kring Martin och hämtade grejer medan han stod och ljög!
Jag: Köksa! Det ordet har du i alla fall inte hört från mig!
Björn (tankfullt): Vilket bra ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar