onsdag 21 november 2007

...och del 514

Ja, jag vet. Man ska ignorera begåvningsreserven som häckar på dejting-sajter. Fast jag kunde inte låta bli att skicka iväg ett beskt litet mail med orden Lär dig stava, till min nya vän "tokig6". Bara för att han åtminstone inte skulle tro att jag svimmat av lidelse orsakat av hans snusk-mail. 

Svaret lät inte vänta särskilt länge på sig: 

Meddelande från: tokig6 48
Datum:  21/11/07 18:33

Vad gör du här då???  Som du du bär dej åt kommer du aldrig att hitta nån ändå ... för vem skulle vilja ha dej??

Jag blev nästan lite upplivad av all denna bitterhet som flödade över bildskärmen. Nu vill jag påpeka att det verkligen inte berodde på hans ymniga användande av skiljetecken. Frånvaro av interpunktion är förvisso illa, men att använda mer än ett skiljetecken efter varandra är så nära en styggelse inför vår himmelske Fader man kan komma. Det komiska var mer att föreställa sig hur "tokig6" riktigt ansträngt sig för att hitta matchande förolämpningar och hur snabbt det gick för en 48-åring att regrediera till 8-åring. 

Jag skrattade högt och bestämde mig för att låta ett lämpligt svar mogna fram i sinom tid. Till skillnad från somliga är jag ju inte desperat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar