måndag 30 december 2019

Bloggutmaning 30 december: Mitt allra första blogginlägg

Mitt allra första blogginlägg i den här lite mer lättsamma stilen började på Metrobloggen 2007. Om jag inte minns fel så var det liksom inte bara att skaffa en blogg utan man fick...eh, stå i kö? Nej, jag minns inga detaljer men det var lite om och men med att skaffa en blogg där. Ett par år senare (?) lades Metrobloggen ner och då flyttade jag över bloggen och arkivet till Blogger och sen har jag bara fortsatt blogga om stort och smått och högt och lågt.

Mitt allra första inlägg handlade om Ingmar Bergman, för han hade precis dött då. Det kan man läsa om här.  Uppenbarligen tyckte jag bara att det var att börja skriva rätt upp och ner, utan presentation eller bakgrund eller någonting. Det funkar väl fortfarande, tänker jag tolv år senare.  

2 kommentarer:

  1. Haller helt med dig ang Bergman, jag har aldrig lyckats se en film till slutet. Helt otroligt att han blivit sa berömd.

    Gott Nytt Ar!

    Annika

    SvaraRadera