fredag 27 december 2019

Bloggutmaning 27 december: Bok-året 2019

Bokåret 2019 var nog ett av mina sämre bokår. 2018 läste jag 75 böcker, jämfört med 70 stycken 2017. I år kom jag bara upp i 52, plus 9 som jag påbörjade men inte avslutade p g a tråkiga. Har också läst-om en fruktansvärt massa gamla hästböcker i stil med Britta och Silver som jag gör som överslagshandling p g a stress. Fy fan. Vill aldrig mer ha ett sånt jobbigt jobbår att jag inte ens orkar läsa på fritiden. 52 böcker, det är en bok i veckan. D-Å-L-I-G-T bokår.

De här böckerna läste jag i alla fall:
Ole dole av M.J. Arlidge. Betyg: 2
Vänförfrågan av Laura Marshall. Betyg: 3
Francesca av Lina Bengtsdotter. Betyg: 4
Familjen i huset bredvid av Sally Hepworth. Betyg: 3
Felsteg av Maria Adolfsson. Betyg: 4
Lojal av Delphine de Vigan. Betyg: 2
Silvervägen av Stina Jackson. Betyg: 3
Bilder av henne av Karin Slaughter. Betyg: 2
Ärren vi bär av Caroline Engvall. Betyg: 1
Mörkret av Ragnar Jónasson. Betyg: 3
Hemmets trygga vrå av Cara Hunter. Betyg: 4
Dvalan av Camilla Grebe. Betyg: 4
Cold case: Försvunnen av Tina Frennstedt. Betyg: 3
Jag som var så rolig att dricka vin med av Rebecka Åhlund. Betyg: 2
Angelika av Karin Valtersson. Betyg: 4
Stormvarning av Maria Adolfsson. Betyg: 4
Skuggan av en dotter av Elena Ferrante. Betyg: 1
Outsidern av Stephen King. Betyg: 4
Som nitroglycerin av Frida Moisto. Betyg: 1
Kastanjemannen av Sören Sveistrup. Betyg: 4
Tusen skärvor tillit av Helena von Zweigbergk. Betyg: 2
Hundraettåringen som tänkte att han tänkte för mycket av Jonas Jonasson. Betyg: 5
Blindtunnel av Tove Alsterdahl. Betyg: 2
F som i sämst av Cilla Jackert. Betyg: 3
Gråleken av Maria Sveland. Betyg: 3
En underbar död av Emma Ångström. Betyg: 4
Slutet av Mats Strandberg. Betyg: 2
Staden av Camilla Sten. Betyg: 3
Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory. Betyg: 2
Det kom för mig i en hast av Maria Bouroncle. Betyg: 1
Återträffen av Camilla Sten och Viveca Sten. Betyg: 2
Mitt hjärta är ditt av Anna Jansson. Betyg: 3
Den oönskade av Alex Dahl. Betyg: 4
När repet brister av Belinda Bauer. Betyg: 5
Allt jag har fått lära mig av Tara Westover. Betyg: 4
Glöm inte att låsa av Elizabeth Haynes. Betyg: 3
En cirkel av sten av Elly Griffiths. Betyg: 5
Nazibruden: en sann historia av Jessika Devert. Betyg: 2
Vintereld av Anders de la Motte. Betyg: 3
Zigenarjäveln del 1 av Kent Bersico, Thomas Sjöberg och Oliver Dixon. Betyg: 1
Totalskada av Helena von Zweigbergk. Betyg: 2
Eldpojken av S.K. Tremayne. Betyg: 4
Skuggspelet av Anna Bågstam. Betyg: 3
Skamvrån av Sofie Sarenbrandt. Betyg: 3
Järtecken av Christoffer Carlsson. Betyg: 4
Zigenarjäveln del 2 av Kent Bersico, Thomas Sjöberg och Oliver Dixon. Betyg: 0
Vissla i mörker av Emma Healey. Betyg: 2
Just innan jag dog av S.K. Tremayne. Betyg: 3
Lifterskan av Cannie Möller. Betyg: 2
Hon den roliga av Alba Mogensen. Betyg: 5
Only way is upp av Emmy Abrahamsson. Betyg: 1
De trasiga flickorna av Simone St. James. Betyg: 3

De här böckerna spolade jag:
Ön av Ragnar Jónasson
Blommor över helvetet av Ilaria Tuti
Bestraffaren av Pia Kask
Pappaklausulen av Jonas Hassen Khemiri
Ryttaren av Christina Olséni och Micke Hansen
I döden för dig av Mian Lodahlen och Maria Ahlsdotter
Kyldygnet av Philip Birk
Ristat i hud av Ashley Dyer
New Forest av Josephine Klougart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar