lördag 7 december 2019

Götte-lördag

Har haft en fenomenalt härlig lördag. Ja, kanske inte när klockan ringde klockan 06.30 i morse, men det var ju bara att pallra sig iväg till skogen och hålla spårkurs. Dock som alltid roligt när jag väl var där. Åkte sedan hem och donade lite i trädgården, städade hos hönsen och hittade en död mus i fällan i växthuset. Den var väldigt söt, men det får ju finnas gränser för vad man vill omge sig med. Nu ligger den i komposten och fällan är gillrad med en bit Snickers.

Min man skulle åka på julfest med sitt jobb, så hela eftermiddagen låg jag och hundarna och drönade i soffan med te och smörgås framför Jul med Ernst och liknande program. AAAAAH. Så gött. Kände hur jag landade. Hällde upp ett glas portvin, löste lite korsord och kände mig jämnårig med grevinnan i Grevinnan och betjänten, men så kan det väl få vara?  Lagade sedan en brakmiddag bestående av helstekt ryggbiff, potatis, ugnsrostad brysselkål och rödvinssås. Oh. My. God. Vad gott det var.  Sitter nu i soffan med ett glas vin och ska glo på något lättsamt, typ säsong två av Andra åket. Och sedan blir det tidigt i säng. En perfekt lördag om ni frågar mig. Imorgon planerar jag att läsa böcker.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar