fredag 3 augusti 2007

Ibland lyckas den lilla världen spegla den stora världen så att vi förstår den lite bättre.

Jag förstår inte grejen med Ingmar Bergman. Jag gör faktiskt inte det. Hur kan man bli så mästerlig på att göra fem miljoner filmer som enbart handlar om människor som är dystra, elaka och sadistiska på ett eller annat sätt? Och vadå "världen sörjer", jag tror snarare världen drar en lättnadens suck. Det blir aldrig någon uppföljare till Sjunde inseglet och det tackar vi för.

Och världens mest överspände skådespelare måste vara Börje Ahlstedt. Förlåt mig Börje, men jag står inte ut. Varken med "han fattas mig"-bölandet i Ronja Rövardotter eller med hysteriska sammanbrott framför Christina Schollin i Fanny och Alexander och för guds skull inte naken i Jag är nyfiken-filmerna. Det är för mycket, och hör sen.

Ja, det var väl allt för stunden. Återkommer när jag fått något mer att reta mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar