tisdag 24 december 2019

Bloggutmaning 24 december: Det var det här med fler barn...

Nej. Haha, alltså verkligen nej. Har jag sagt i många år och aldrig vare sig ångrat eller tänkt tanken på att ändra mig. Jag var ung när jag fick mina barn, när mina kompisar började bilda familj skulle mina ungar i princip börja på högstadiet och bara tanken på att liksom dra hela det lasset en gång till och sedan dessutom ha tonåringar, gjorde mig väldigt, väldigt trött. "Jamen tänk om du träffar någon som inte har barn och som vill ha egna?" var en stående kommentar jag fick när frågan om fler barn kom upp och jag deklarerade ovanstående. JAMEN DÅ HADE VI VÄL FÅTT GÖRA SLUT DÅ. Var mitt svar, för det här har aldrig varit förhandlingsbart. Tycker verkligen inte att man måste vara överens om allting man gör eller ska. Men det här med att skaffa barn är faktiskt en sån sak som man inte ska kunna tjata sig till. Tycker jag. God jul dårå.  

2 kommentarer:

  1. När jag var yngre och deklarerade att jag inte ville ha barn alls, sa i princip alla "ah, du kommer att ändra dig". Det gjorde jag inte, och har aldrig angrat det heller. Djur är grejen för mig.

    God jul till dig (och dina barn :) ).

    Annika

    SvaraRadera