tisdag 17 december 2019

Bloggutmaning 17 december: Efter studenten

Ja, men det här kommer väl också att kvala in som Sveriges kortaste blogginlägg i den här kategorin, för jag har ju inte tagit studenten. I alla fall inte i traditionell mening eftersom jag inte har gått något gymnasium. Slutade skolan i nian, jobbade ett par år, började sedan på Komvux, läste in cirka ett halvt gymnasiebetyg, jobbade ytterligare några år, läste in återstående delar på Komvux och var väl kanske...27? när jag hade mitt gymnasiebetyg i handen. Pluggade sedan till högskoleingenjör, började som typ laboratorieassistent på nuvarande jobb 2001 och sitter nu och jäser i chefsposition på toppen av näringspyramiden. Det var väl också ett sånt där Sliding Doors-moment i livet, när jag valde att inte gå på gymnasiet. Uppenbarligen har det gått bra ändå, även om vägen kanske har varit lite krokigare, lite omständligare och (gissningsvis) omfattat en betydligt surare och vresigare relation till Centrala Studiestödsnämnden än vad som annars hade varit fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar