måndag 16 december 2019

Till stallet istället, v 50 2019, pt2

I fredags var vi bara tre stycken på drop in-ridningen. Jag hade Pojken och han var till en börja med JÄTTESLÖ. Sådär så att han knappt brydde sig om att lyfta på benen och allting gick i slow motion. Så jag fick tala om för honom att dressyrspöet faktiskt inte bara är till prydnad. Det var han inte så nöjd med och svarade med att bocka. Men sen blev han sig själv igen och var jättefin att rida. Vi red skänkelvikning i skritt och trav, och det är ju varken hans eller min starkaste gren, men nu svarade han åtminstone för skänkeln. Lite väl bra ibland faktiskt, men det är väl...ok, kan jag känna. Sedan skulle vi testa att rida skänkelvikning i galopp. Det finns väl egentligen ingenting som heter så, men man kan uppenbarligen göra det ändå. Det gick faktiskt rätt bra, kanske inte hela tiden men åtminstone ett par av gångerna lyckades jag ställa utåt och flytta bakdelen innanför spåret utan att det blev vare sig KAOZ eller slängtrav. Så jag var väldigt nöjd. Ikväll är det årets sista lektion (tror jag åtminstone, kanske är det ändå drop in på fredag?) och vi ska rida kadrilj. Tycker inte det är jättekul med kadrilj, men det var det så många andra som tyckte så det var bara att gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar