söndag 29 december 2019

Bloggutmaning 29 december: Nyårslöftena jag absolut ska hålla 2020

Ja, då är det väl dags att dra upp de senaste årens favorit i repris:
JOBBA MINDRE.

Sen kommer, utan inbördes ordning: träna mer med Tage (kanske tävla), vara hemma mer, läsa mer böcker, odla mer, säga nej till sådant som jag inte vill, försöka sluta att irritera mig på saker jag ändå inte kan göra något åt (målbild: en gås. En stor sävlig gås som allting bara rinner av. Det ska bli jag 2020), cykla mer med min elcykel. Och promenera mer, har jag definitivt kommit fram till under de första dagarna av min julledighet där jag har unnat mig långa långpromenader. Älskar ju långa promenader och det får mig att må bättre både fysiskt och mentalt, men när jag är stressad har jag en tendens att välja bort dom, tycka att jag inte har tid och istället för att ta mig tid så tycker jag synd om mig själv och ska unna mig att sitta i soffan och dumsurfa. Det är dumt. Det ska jag göra mindre.
Men först och främst:
JOBBA MINDRE. Nu får det fan i mig bli så.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar