lördag 13 oktober 2007

Talk to me, like lovers do

Puppan har klagat över att jag skriver så långa inlägg att hon inte orkar läsa. Det är liksom ingen tåga i den där msn-generationen.
Som straff delar jag med mig Puppans och Emilys dagen efter-snack. Eller jag var väl också med på ett litet hörn, men det var litet.

I
Jag: En gång var jag på ett ställe där det var en rullstolsbunden som jobbade i baren. Fatta vad jobbigt, man fick liksom hänga sig över bardisken och hojta En stor stark neråt, och sen fick han lyfta stora ölglas högt över huvudet.
Puppan: Men vad dumt. Det kunde väl vara lite handikappsanpassat.
Emily: Ja, eller så kan dom väl lära sig gå.

II
Emily: Det var på den tiden man umgicks med hon Kajsa...lebb-Kajsa.
Jag: Va, är hon lebb? Eller jo förresten, det har jag nog hört talas om.
Emily: Eller hon är nog bi, egentligen. 
Puppan: Eller hon sätter väl på djur om det kniper.

III
Puppan: Han var en sån där ni vet, en som är militär på havet, vad heter det nu igen?
Jag: Öööh, marin...kår? Nej, det lät inte bra.
Emily: Pirat?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar