måndag 1 oktober 2007

Princess of the dawn

Telefonsamtal:

Jag: Alltså, man blir ju så jävla bitter på män ibland. Man borde fan i mig bilda ett lesbiskt kollektiv.
Barbie: Ja, då hade nog alla problem varit ur världen.
Jag: Fast...Man måste inte ha lesbiskt sex, va?
Barbie: Nej, det känns ju inte så lockande.
Jag: Man kan kanske vara lesbisk nunna...ett lesbiskt kloster?
Barbie: Ja, det var en bra idé. Fast då får man kanske inte ha sex alls?
Jag: Fan också, det finns alltid en hake med allting. 
Barbie: Men annars  var det en bra idé. Tänk vad enkelt allting hade varit...
Jag: ...fast tänk om det kommer såna som Barbro och vill bo i vårt kollektiv? Det hade ju inte varit så festligt precis, jag menar henne står man ju inte ut med annars heller.
Barbie: Jamen, man får väl ha någon slags styrelse eller nåt...så att man kan påverka vilka som får vara med och bo där.
Jag: Du menar som i en diktatur ungefär?
Barbie: Ja, någonting i den stilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar