tisdag 16 oktober 2007

Våld föder våld. Jajamensan.

Och så känns det som om jag borde skriva någonting om den i hovrätten fallande domen mot de så kallade Stureplansprofilerna idag. Lite för att visa att jag då och då hänger med i vad som händer och inte bara ger mig hän åt fria fantasier. Idag har jag till exempel skakat på huvudet åt den fallande Ericson-aktien, för sjunde AP-fonden har ett par procent såna och nu har den pension jag ändå aldrig tror mig komma att få se röken av såvida jag inte själv sparar ihop till den i madrassen, minskat med säkert flera öre i månaden. Men det var ett stickspår. Åter till Stureplan.

Som vi sa, man kan ju alltid hoppas att de så kallade profilerna får minst en och gärna flera fjärrkontroller uppkörda i valfri kroppsöppning varje dag under de där fyra åren. Fast sedan blev vi blödiga och reviderade förslaget till varannan dag, under förutsättning att de skötte sig. Och efter halva tiden kunde man möjligen tänka sig en modern fjärrkontroll, men de första två åren skulle det undantagslöst vara en sjuttiotalsmodell i storleksordningen grafritande miniräknare från Texas Instruments (TI-82). 

Fyra år är en lång tid. 
Just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar