fredag 12 oktober 2007

När ankdammen blev en ocean

Idag kom Björn och frågade om det var allvar att jag skulle byta grupp på köksschemet. Jag sa att det var Magnus som hade insisterat på detta. Björn sa att han tyckte det var osolidariskt eftersom hans grupp nu blev så mycket mindre. Jag kontrade med att jag inte bedömt uppgifterna som så betungande att hela systemet skulle kollapsa om någon i gruppen till exempel åkte på tjänsteresa under sin köksvecka, men Björn vidhöll att om jag skulle byta grupp så skulle han "refusera hela systemet".  

Jag fick hänvisa till beslut som fattats ovanför mitt huvud och ville han ha en principiell diskussion om vem som rent organisatoriskt hörde till vad så fick han ta den med min chef, men Björn muttrade upprört att han inte tänkte diskutera med någon alls i den här frågan. Jag antar att han tyckte att det var lite under hans värdighet som chef att tjafsa om vems tur det var att köpa ost, men jag trodde fel för nu har han skickat ut ett hätskt mail till alla där det står att hans grupp utgör 24 % av personalen men förväntas göra 33 % av jobbet och dessutom är de som har längst att gå och använder fikarummet minst eftersom vi har en egen kaffekokare och därmed sliter mindre på den gemensamma. 

Det ska bli enormt spännande att följa utvecklingen i en fråga som får trettioåriga kriget att framstå som en sandlåda.
 
To be continued, som det brukar heta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar