söndag 21 oktober 2007

Ack vi, ack vi, som älskar oss själva och går i psykoterapi

Nu känner jag att det är min plikt att läxa upp ett kollektiv av män som totalt missförstått det här med hur man tar kontakt med motsatta könet. Då avser jag främst kontaktsökande via internet, och det behöver inte ens vara på en dejting-sajt utan tycks gå bra med vilket community som helst. Knappt hinner man logga in så blir man tillfrågad, av vilt främmande karlar ska tilläggas, om man är "sugen på att busa lite". 

Alltså, ursäkta mig, men det här är helt fel. Att "busa" är någonting jag förknippar med att palla äpplen, spela hartsfiol och vara inne och spela rundpingis på rasten fastän fröken sagt att alla måste gå ut. Allt det där slutade jag, och "många med mig", som det brukar heta i anonyma insändare, med när vi lämnade mellanstadiet och upptäckte att det var mycket tuffare att smygröka, dricka folköl och hångla med killar som snusade Ettans lössnus och körde Puch Montana. Och när det handlade om att skapa kontakt i de sammanhangen så var det mest frågan om ifall man ville "hänga med ut och kolla på en grej" eller till och med "prata lite". Så här i efterhand var det nästan lite rart i all sin enkelhet.

Sedan började man gå på krogen och liknande ställen och där var det inte så sofistikerat alla gånger utan handlade mer om Ska vi knulla? Det finns väl en del övrigt att önska när det gäller den typen av kommunikation, men det var åtminstone ärligt. 
En gång blev jag tillfrågad om jag ville följa med hem och titta på etsningar och jag hängde med glad i hågen, men det var en konstnär som frågade och det enda vi gjorde var att titta på etsningar i glas som han hade gjort och sedan gick jag hem. Jag vet inte om det var meningen att jag skulle ha gjort något annat istället.

Men hur som helst, åter till det här med att "busa". Jag skulle gärna vilja veta varför vuxna män uttrycker sig på det viset när det i själva verket rör sig om att man ska byta kroppsvätskor med varandra. Jag får aldrig några svar eftersom det, när jag ifrågasätter ordvalet, är så uppenbart att jag inte är intresserad av att i första hand knulla med dom. Om man ifrågasätter användandet av ordet "bus" så blir man automatiskt en frigid surkärring som det inte är lönt att slösa tid på. Ja, inte för att jag skulle kunna tänka mig att gå i säng med någon som har ett så torftigt ordförråd för den delen, så jag lider inte av det, men det är lite irriterande att dessa män får finnas och sprida sina gener vidare. 

Och jag blir nästan mörkrädd när jag tänker att det rent teoretiskt borde finnas en hel hjord med tjejer som nappar på det där med att "busa".  Som rent av är "sugna på bus", för om alla vore som jag så borde ju alla dessa män ha insett att det inte är en så smart replik att inleda med. Eller?

Alltså, när blev "bus" en synonym för att ha sex? Jag misstänker att det var ungefär samtidigt som "recept" ersattes med "formula" och man började äta "pasta" istället för "spaghetti-och-köttfärssås", men jag är inte säker på att det finns någon koppling. 

Sluta genast upp med sådana här dumheter! Så, nu är det sagt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar