söndag 14 oktober 2007

Hennes fot eller skuldra kom älskaren att skälva, hennes ögon var brunnar att drunkna uti

Somliga drar med sig puckon hem från krogen och blir inte av med dem. Andra behöver uppenbarligen inte ens ta omvägen om krogen för att få idioter på halsen, eller genomlida följande sms-dialog:

Dag 1, kväll:
Okänt nummer: Hej Sparkling, hur är det idag? Kram A
Jag: Vem är du?
Okänt nummer: Anders
Jag: Anders vem då?
Okänt nummer: Anders Carlsson. Var det inte dej jag träffa på t baren för några veckor sen?
Jag: Jag har inte varit på t-baren på hundra år, så det var det nog inte.
Okänt nummer:  Då ber jag om ursäkt, förlåt förlåt. Var är du ifrån?
Jag: [väljer att inte svara]

Dag 2, förmiddag:
Okänt nummer: Hej! Hur är det idag?
Jag: Jag är fortfarande inte den du tror du träffade på t-baren för några veckor sen.
Okänt nummer: Jag vet, men det kunde kanske vara trevligt att messa ändå. Du verka ju vara en trevlig och underbar människa. Eller?
Jag: Vad får dig att tro det?
Okänt nummer: Det är bara något jag känner på mej, jag brukar inte ha helt fel.
Jag: Ok, men jag har iaf inget intresse av att messa med okända människor.
Okänt nummer: Men när vi lärt känna varandra är vi inte så okända längre. Kanske. 
Jag: Jag är inte intresserad!
Okänt nummer: Ok, du får gärna höra av dig om det är något. Ha det jätte bra. 
Jag: [väljer att inte svara]

Jag funderar på om jag inte ska ta och höra av mig när det är dags att deklarera. Jag sparar numret utifall att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar