måndag 28 april 2008

Well, if the judge had looked any closer, hed have seen that it was a copy of Moby Dick

När jag stod och lagade mat innan kom jag att tänka på Stekta gröna tomater. Jag gjorde en sås baserad på resterna av en hickory smoke-marinad, den blev fantastiskt god och så kom jag att tänka på när de har barbecue och Secret’s in the sauce och allt det där. Stekta gröna  tomater är dessutom den ultimata filmen att fulgråta till, jag förstår inte hur jag kunde glömma det till förmån för Jonas Källmans mål mot Spanien. Förlåt Jonas, men så är det. Den som inte åtminstone får en klump i halsen när Ruth dör är diagnosticerad psykopat. Sociopat. Mördare.

Själv klarar jag knappt av att tänka på You know, Miss Ruth was a lady. And a lady always knows when to leave utan börja böla. Det här liknar ju ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar