lördag 26 april 2008

Handen som gungar vaggan

Husets tonåring har en förmåga att ställa en mot väggen för att se om man har någon koll på vad som är viktigt i livet. Idag blev jag förhörd i Joy Division-kunskap. Jag klarade mig bara sådär, och drog dessutom på mig en hel del minuspoäng genom ett dåligt skämt på Ian Curtis’ bekostnad. Depprockare har verkligen ingen humor.

Sedan hittade han, husets tonåring alltså, inte Ian Curtis, Let’s start a war...(said Maggie one day) med The Exploited i min vinylsamling och läxade upp mig ordentligt för detta. Visste jag inte att sångaren en gång i tiden hade uttalat sympatier för National Front?  

Det är som att gå i ett minfält. Lyckligtvis lät han sig blidkas med nybakade kanelbullar. Husets tonåring alltså, inte sångaren i The Exploited eller Ian Curtis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar